Moudré rozhodování
Ušetřete za volání

Zjistěte, jakou můžete získat slevu na Váš mobilní tarif!

+420

Mám zájem o sjednání tarifu s garancí 100% bezvadné služby a poradenství.

Na tomto telefonním čísle mne kontaktujte pro konzultaci tarifu se specialistou.

Češi utrácejí za telefon nejčastěji 599 korun

12.8.2014

Češi si nejčastěji pořizují mobilní tarif v cenové hladině od 500 do 599 korun. Nejméně často naopak platí za volání do 100 korun za měsíc. Obě tato účtování pak shodně sjednávají zejména lidé ve věku do 45 let žijící v Severomoravském kraji. Údaje vyplývají z nejnovějších statistik nezávislého srovnávače mobilních tarifů Tarifomat, které hodnotí dubnovou poptávku Čechů po telekomunikačních službách. Stávající situaci podle odborníků výrazně ovlivnila loňská tarifová revoluce.

Češi utrácejí za telefon nejčastěji 599 korun

Podle aktuálních údajů společnosti Tarifomat si sjednává měsíční tarif v ceně od 500 do 599 korun více než 23 % Čechů. V 71 % případů se jedná o muže a ve 29 % o ženy, u obou pohlaví shodně ve věku od 41 do 45 let. Pouze 2 % lidí, nejčastěji ve věkové skupině od 36 do 40 let, si naopak zřizují volání v ceně do 100 korun. Oba tyto tarify si sjednávají nejvíce lidé žijící na severu Moravy, v procentuálním koláči každého z uvedených tarifů tvoří tato oblast přibližně 20 %.

„Cenová revoluce, která proběhla loni 11. dubna, značně otřásla přístupem Čechů k telefonování. Dnes si lidé sjednávají nejčastěji neomezené tarify v ceně do 600 či 700 korun měsíčně a výrazně více přes mobil komunikují. Zatímco před revolucí volali Češi v průměru asi 90 minut měsíčně, aktuálně je to až 125 minut. Například v síti O2 se tak letos v dubnu provolalo o 100 milionů minut více než loni. V důsledku tarifové revoluce se zároveň také minimalizovalo množství uživatelů, kteří platí za měsíční účet do 100 korun. Obvykle se jedná o ty, jejichž okolí využívá neomezených tarifů a volá jim tak zpět na základě jejich prozvonění,“ objasnil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. Rozdíly v zákaznickém chování jsou podle něj patrné i s ohledem na pohlaví uživatelů. „Ačkoliv si neomezené tarify pořizují častěji muži, ženy protelefonují průměrně až 282 minut měsíčně. To je o přibližně 60 minut měsíčně více,“ doplnil Černoch.

Další články


Dokázali jsme to! Jsme největším distributorem mobilních tarifů v ČR.

Akční nabídky

Vložte Vaše číslo zde a naši specialisté na neveřejné nabídky
Vás budou kontaktovat.

+420

Děkujeme! Naši specialisté Vás budou kontaktovat nejpozději následující pracovní den.

Napsali o nás
Partneři
Zákaznická podpora

800 880 898

Zákaznická podpora

PO - PÁ
9:00 - 17:30
Není něco v pořádku? 100% zákaznická garance