Moudré rozhodování
Ušetřete za volání

Zjistěte, jakou můžete získat slevu na Váš mobilní tarif!

+420

Mám zájem o sjednání tarifu s garancí 100% bezvadné služby a poradenství.

Na tomto telefonním čísle mne kontaktujte pro konzultaci tarifu se specialistou.

Evropská komise prošetřuje novelu telekomunikačního zákona

21.10.2014

Do stavu šetření Evropskou komisí se dostala novela telekomunikačního zákona, která svou úpravou staví zákazníka až na druhé místo.

Evropská komise prošetřuje novelu telekomunikačního zákona

Do stavu šetření Evropskou komisí se dostala novela telekomunikačního zákona, která svou úpravou staví zákazníka až na druhé místo. Pokud by byla při projednávání v Senátu tento týden schválena v současné podobě, hrozí České Republice mnohamilionové pokuty. Ani to však nedonutilo Karla Korytáře (ČSSD) ze Senátního hospodářského výboru změnit své rozhodnutí a na novele trvá.

 

Operátoři by mimo jiné nemuseli zákazníky doslovně informovat o veškerých změnách ve svých smluvních podmínkách, či jim například sdělit, zda mohou odstoupit od smlouvy bez sankcí - což by nově byla výsada pouze u klientů se smlouvou na dobu určitou při zhoršujících se podmínkách služeb. Měnil by se tak stávající zákon, který ukládá operátorům povinnost přesně informovat zákazníky o každé změně ve smluvních podmínkách minimálně s měsíčním předstihem. Rovněž uvádí, jak odstoupit od smlouvy v případě, že by zákazník se změnou nebyl spokojen.

Český telekomunikační úřad již do senátu poslal dopis s varováním před stíháním ze strany Evropské Unie.

 

 „Český telekomunikační úřad dopisem důrazně upozornil předsedu Senátu, zpravodaje zákona i předsedy senátorských klubů, že se do Senátu dostal z Poslanecké sněmovny zákon, jehož přijetí by přímo zhoršilo postavení zákazníků mobilních operátorů a který je také v naprostém rozporu s právem Evropské Unie,“ vyjádřil se k dopisu předseda Českého telekomunikačního úřadu Jaromír Novák pro ČTK.

 

Při schválení novely by operátoři pouze oznámili změny ve svých smluvních podmínkách, detailní informace by si však museli zákazníci dohledat sami. Novela také mění pro smlouvy slovo „účastník“ na slovo „spotřebitel“, čímž vymezuje hranici pro živnostníky, pro které by tak platily zvláštní podmínky.

 

"Z našeho pohledu jde pouze o upřesnění textu zákona odpovídající výkladu, který jsme používali v minulosti. Vůči zákazníkům budeme postupovat stejně jako dosud. V případě, že se jejich postavení zhorší při změně podmínek poskytování služby, budou mít i nadále možnost odstoupit od smlouvy bez sankcí," vyjádřila se k situaci mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová pro ČT.

 

Česká Republika má nyní desetitýdenní lhůtu, aby se Evropské komisi k situaci vyjádřila.

Další články


Dokázali jsme to! Jsme největším distributorem mobilních tarifů v ČR.

Akční nabídky

Vložte Vaše číslo zde a naši specialisté na neveřejné nabídky
Vás budou kontaktovat.

+420

Děkujeme! Naši specialisté Vás budou kontaktovat nejpozději následující pracovní den.

Napsali o nás
Partneři
Zákaznická podpora

800 880 898

Zákaznická podpora

PO - PÁ
9:00 - 17:30
Není něco v pořádku? 100% zákaznická garance