Silná trojka – porovnání tří nejsilnějších operátorů
17.9.2014Asi nebude žádným překvapením, když napíšeme, že třemi nejsilnějšími mobilními operátory v České republice jsou T-Mobile, O2 a Vodafone. Díky pravidelnému vydávání výročních zpráv se ale o jejich velikosti, výdělcích a počtu zákazníků lze dozvědět trochu víc. Jedná se rozhodně o zajímavá čísla.
Už několik let si mezi operátory drží prvenství T-Mobile. Navíc se mu stále daří zvyšovat počet zákazníků, kterých už má takřka šest milionů. Jak vypadá běžný zákazník T-Mobilu? Je pravděpodobné, že používá paušál a provolá cca 150 minut měsíčně. Jeho útrata se pohybuje kolem 264 Kč (což je méně než v předešlých letech). Současně je velmi pravděpodobné, že používá i datové služby. Operátor totiž přiznal, že jeho datový provoz meziročně vzrostl o úctyhodných 70 %. A kolik si T-Mobile vydělá? Za půl roku je to zhruba 12 miliard na tržbách, marže je lehce přes 42 %.
O2 je na tom podle počtu zákazníků hůře. Těch mobilních je v České republice jen lehce přes pět milionů. Ani marži nemá O2 tak velkou, je přibližně 35 %. Zisky má ale O2 mnohem větší, započítává totiž i slovenské zákazníky a pevné linky. Tržby tak za čtvrtletí klidně přesáhnou 21 miliard.
Příliš informací bohužel nelze zjistit o Vodafonu, který je velkým mezinárodním operátorem a přesná čísla pouze pro naši republiku nezveřejňuje. Díky jeho konkurentům ale máme představu alespoň o marži, počet zákazníků se pak pohybuje na hranici 3,2 milionu.