Moudré rozhodování
Ušetřete za volání

Zjistěte, jakou můžete získat slevu na Váš mobilní tarif!

+420

Mám zájem o sjednání tarifu s garancí 100% bezvadné služby a poradenství.

Na tomto telefonním čísle mne kontaktujte pro konzultaci tarifu se specialistou.

Služby mobilních operátorů: Když se věrnost nevyplácí?

18.11.2021

Být věrný jednomu mobilnímu operátorovi, nebo přejít k jinému? Tuto otázku si čas od času klade většina zákazníků. Operátor není manžel či manželka, proto nás v rámci této věrnosti zajímá v podstatě jediné –⁠ která z uvedených možností se více vyplatí.

Služby mobilních operátorů: Když se věrnost nevyplácí?

Prostředí minulých let změně operátora tolik nenahrávalo

Možná i vy znáte někoho, kdo přešel k vašemu operátorovi a podařilo se mu vyjednat mnohem lepší podmínky, než máte vy jako mnohaletý klient. Tyto případy jsou sice na první pohled nelogické, ale bohužel nijak výjimečné.

Operátoři se řadu let zajímali především o nové klienty. Ostatně ty stávající už měli „pod smlouvou“, která se často dala vypovědět jen velmi složitě nebo za cenu vysoké pokuty. Navíc společnosti věděli, že ochota lidí přejít k jinému operátorovi není příliš vysoká – z velké části právě kvůli komplikacím při změně poskytovatele.

Novela dala spotřebitelům do rukou trumfy

Nicméně od loňského roku je situace zcela odlišná. Prvního dubna vstoupila v účinnost novela, která zásadně posílila práva spotřebitelů při změně operátora. Ke zlepšení došlo zejména u smluv na dobu určitou. U tohoto typu kontraktů na zákazníky čekaly pokuty klidně v řádu tisíců korun.

Po vypovězení smlouvy nyní zaplatíte maximálně 5 % součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednání. Pokud jste smlouvu na dobu určitou uzavřeli před více než třemi měsíci, můžete ji ukončit dokonce bez jakýchkoliv sankcí. Jediné závazky, které jako zákazník vůči operátorovi v těchto situacích máte, se týkají zařízení získaných za zvýhodněných podmínek. U těchto přístrojů je nutné uhradit cenu výrobku, případně udělenou slevu.

Došlo rovněž k výraznému zkrácení lhůty, během které vám musí mobilní telefon fungovat u nového operátora. Dříve měly zainteresované subjekty na celý proces 10 pracovních dnů. Aktuálně má nový operátor jeden pracovní den na informování opouštěného poskytovatele a dva pracovní dny na úkony spojené s přenesením telefonního čísla. Smlouva se starým operátorem je definitivně ukončena následující pracovní den.

Odpadlo i nepříjemné vyjednávání

V minulosti jste se nevyhnuli komunikaci s původním operátorem. Ten se vás v lepším případě snažil na poslední chvíli ještě přesvědčit, abyste u něj zůstali nebo vás strašil pokutami. I tomuto nepříjemnému vyjednávání již odzvonilo. Novela přinesla princip one-stop-shopu. V praxi to znamená, že opouštěného operátora nemusíte vůbec kontaktovat. Stačí, když se spojíte s novým poskytovatelem či certifikovaným zprostředkovatelem a on za vás vše vyřídí.

Potřebujete k tomu pouze OKU kód, který slouží k přenosu telefonního čísla mezi operátory. Toto čtrnáctimístné číslo začínající osmičkou vám bylo automaticky přiděleno při podpisu smlouvy s poskytovatelem mobilních služeb. OKU kód musí být od 1. dubna 2020 uveden přímo ve smlouvě, případně jej po přihlášení najdete v internetových aplikacích operátora. Postup se v rámci jednotlivých společností může mírně lišit. Pokud se vám OKU kód nedaří najít, podívejte se na praktické videonávody.

Přístup ke stávajícím klientům se zásadně nezměnil

S ohledem na proměnu prostředí by se daly očekávat aktivity operátorů cílící na udržení stávajících klientů. Jenže ty se až na výjimky nedostavily. V současné době proto stále platí, že věrnost jednomu operátorovi se příliš nevyplácí. Těch nejlepších nabídek se dočkáte pouze při změně poskytovatele, která je jednodušší a rychlejší než kdy dříve.

Dnes můžete snadno změnit operátora třeba několikrát do roka – podle toho, kdo zrovna disponuje nejvýhodnější nabídkou. Přechod k jinému poskytovateli lze přizpůsobit aktuálním potřebám. Požadujete na léto větší množství mobilních dat? Najděte si operátora, který vám zajistí nejlevnější internet. Trávíte dlouhé zimní večery voláním s přáteli? Proč na zimu nepřejít ke společnosti, jež má nejvýhodnější volání? Během několika pracovních dnů je vše vyřešeno.

Se změnou operátora vám v Tarifomatu rádi pomůžeme

Uvažujete o změně operátora? V Tarifomatu vám rádi a zdarma pomůžeme. Jsme certifikovaný zprostředkovatel hlavních operátorů a máme k dispozici i neveřejné nabídky, které jinak nezískáte. Nejprve si v naší kalkulačce mobilních tarifů porovnejte nabídky desítek poskytovatelů. Naši specialisté se s vámi telefonicky spojí a pomohou vám vybrat tu nejlepší variantu. Pokud se rozhodnete pro změnu operátora, provedou vás kompletním procesem. Vy budete moci zůstat v pohodlí svého domova.

 
Další články


Dokázali jsme to! Jsme největším distributorem mobilních tarifů v ČR.

Akční nabídky

Vložte Vaše číslo zde a naši specialisté na neveřejné nabídky
Vás budou kontaktovat.

+420

Děkujeme! Naši specialisté Vás budou kontaktovat nejpozději následující pracovní den.

Napsali o nás
Partneři
Zákaznická podpora

800 880 898

Zákaznická podpora

PO - PÁ
9:00 - 17:30
Není něco v pořádku? 100% zákaznická garance