Tabule cti a hanby
30.10.2014Již více než měsíc slouží zákazníkům mobilních operátorů, dodavatelů energií a internetu služba Tabule cti a hanby, kde mají možnost podělit se s ostatními uživateli o své zkušenosti.
Uživatelé si vyberou ze seznamu poskytovatelů služeb toho, ke kterému chtějí napsat své vyjádření a zvolí možnost „čest“ v případě spokojenosti, popřípadě „hanba“, pokud spokojeni nejsou. Od svého založení se o svůj názor podělilo přes 280 uživatelů, kteří tímto vyjádřením často upozorňují na nedostatky, které v jednotlivých kategoriích operátorů a dodavatelů energií či internetu zaznamenali.
Energie
Velmi negativně je vnímán hlavně podomní prodej, kterým jsou občas nabízeny energetické služby. Uživatelé zmiňují i situace, kdy jsou bez jejich vědomí uzavírány smlouvy na dobu určitou. V takovém případě je totiž velmi obtížné se proti tomuto jednání bránit a odstoupení od takové smlouvy je podmíněno finanční sankcí, což je v příspěvcích několikrát zmíněno.
U dodavatelů energií si dle komentářů zákazníci cení především přehlednosti vyúčtování a dostupnosti klientského servisu společně s aktivním poradenstvím v případě nejasností.
Operátoři
Mobilním operátorům zákazníci vytýkají občasné i pravidelné výpadky sítě, nedostupnost a nefunkčnost internetových stránek, ale i aktivaci nevyžádaných služeb. Problém virtuálních operátorů vidí uživatelé Tabule cti a hanby v placených infolinkách a nedostupném signálu. Rovněž si stěžují na vysoké ceny za volání mimo svoji síť.
Chváleny jsou věrnostní zvýhodnění a programy, volání zdarma ve vlastní síti a u virtuálních operátorů jejich specifické zaměření, jako například levnější volání do určité země.
Internet
Dle očekávání je většina uživatelů nespokojena s výpadky internetu. Nejspokojenější jsou s vysokou rychlostí připojení, kterou si pochvalují především hráči online her.
Tabule cti a hanby zobrazuje na úvodní stránce seznam pěti nejlepších a pěti nejhorších společností dle hodnocení uživateli, které je možné navíc jednotlivě třídit podle kategorie – operátoři, energie a internet. Ke dnešnímu dni jsou celkové výsledky následující:
Poskytovatelé s nejvyšším počtem hodnocení „čest“ dle uživatelů Tabule cti a hanby
- T-Mobile
- Yello CZ
- Blesk Mobil
- E.ON
- Tesco Mobile
Poskytovatelé s nejvyšším počtem hodnocení „hanba“ dle uživatelů Tabule cti a hanby
- BOHEMIA ENERGY entity
- Centropol Energy
- RWE
- Gorila Mobil
- X Energie
Doufáme, že zkušenosti ostatních uživatelů pomohou dalším zájemcům o jednotlivé služby ve snazším rozhodování. Dodavatelům energií, mobilním operátorům a poskytovatelům internetu přejeme, aby jim názory na Tabuli cti a hanby pomohly při zlepšování a zkvalitňování služeb pro své zákazníky.