Vezstup a pád Angry Birds, část I.: Úvod
1.11.2017První část velké analýzy mobilního fenoménu.
Angry Birds. Herní fenomén, který před osmi lety zcela zahýbal mobilním videoherním trhem. S příchodem dostupných smartphonů pak o pár let později doslova převálcoval veškeré tehdy dostupní hry.
Ale teď?
Je konec?
Kam zmizeli Angry Birds?
Pravdou je, že společnost Rovio je studio plné perfekcionalistů. Ať už se jedná o jejich java počiny Darkest Fear, Wolfmoon i War Diary, před nástupem chytrých telefonů bylo Rovio jednám z mála konkurentů tehdy megalomanského Gameloftu, který snadno získával licence na největší hollywoodské trháky.
Lze říct, že éra mobilních java her byla návratem k 16 bitovým kořenům ve stylu SNES. Lidé ty hry totiž skutečně hráli. Najednou nebylo nutné sedět doma na pohovce a držet ruce ovladač. Zábavnou hru jsme nosili v kapse, a jak rychle jsme ji spustili, tak snadno jsme ji „pauznuli“ a rozehráli znovu kdekoliv jinde – v metru, tramvaji, na lavičce v parku.
Rovio v tomto směru nezahálelo. Primitivní herní mechanismus, založený na dobře zpracované fyzice, obalilo roztomilou grafikou a fantastickým soudntrackem a zrození hitu přišlo bleskově. Společnost T-Mobile použila barevné ptáčky pro svoji kampaň, dánský stavebnicový král, společnost Lego, vydala vlastní sety inspirované velkým animovaným filmem z roku 2016...
Jenže tím Angry Birds skončili. A proč? Odpověď je jednoduchá.
Angry Birds jsou pro velmi specifickou skupinu uživatelů chytrých telefonů. „Tehdy“ byli pro všechny, ale nyní je to jinak. Z Angry Birds se stala retro klasika. V té záplavě hypermoderních her najednou začala být jednoduchá 2D grafika něčím... ne tak zajímavým pro masovou většinu.
Co k tomu vedlo? Jak probíhalo období, kdy Angry Birds ovládli nejen displeje telefonů, ale i televizi či hudební průmysl?
To vše vás čeká v našem komplexním seriálu o vzestupu a pádu nejslavnější mobilní hry všech dob.